Träning -inte bara för att gå ner i vikt-

Som rubiken stavar, träning är inte bara för att gå ner i vikt.
Det jag menar med de, är att alla som tränar har inte målet att
gå ner i vikt.
Oftast förknippar man träning med viktnedgång, snyggare kroppar osv. osv.
Som när man t.ex. säger nej nu vill jag träna, nu vill jag ut och springa,
så får man till svar: Men, du har ju redan snygg kropp, du behöver inte träna.
Även fast de inte handlar om de.
Visst, de är ju fräshare att visa upp en hälsosamt tränad kropp,
men de behöver inte betyda att man behöver gå ner i vikt för
att bli snygg!
För träning är så mycket mer!
Man mår bättre, man blir gladare eftersom är du tränar så utsöndrar
kroppen endorfiner (som även utsöndras vid skatt, sex och förälskelse)
Du känner dig ofta starkare efter att du tränat, och för mig så känns
allt så mycket lättare efter att jag tränat!
och + dehär så stärker träning ditt skelett, du får bättre sömn och du orkar
defenetivt mycket mer!

"Vi är skapta för att röra på oss, om vi inte motionerar så förfaller inte bara våra muskler utan vårt skelett bryts ner. Skelettet uppfattas oftas som statiskt, det byggs upp och består för resten av livet. Tvärtom! Utan motion och bra kost bryts vårt skelett ner. Starkare benbyggnad minskar risken för benbrott och stukade leder. I mogen ålder blir benskörhet lätt ett problem för otränande. Glöm inte att hjärtat också är en muskel som behöver tränas för att fungera bra!"

Så, de jag menar är att du behöver inte träna bara för att gå ner i vikt,
utan ha en annan inställning:
Träning ska vara kul, och de får dig att må bättre! Och se de som
en varadgssak, t.ex. gå istället för att ta bussen om du inte har alltför långt (haha)

Nej, så de jag menar är att bara för att man tränar, så behöver de inte betyda att man
vill gå ner i vikt!
Hoppas ni tog nytta och kanske lite lärdom av inlägget eller nått, haha

ha de super, och må bra! :)
Take care.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback