Hasselnötnougat!

Idag blir det rawfood bak!
Än så länge har jag gjort hasselnötnnougat
av ingredienserna:
  • 2dl hasselnötter
  • 4tsk vatten
  • 2msk agavesirap eller honung (jag tycker det blev väldigt sött med 2tsk honung, men tror jag tog liiite mer än vad det stod i receptet, men de är en smaksak!
  • 2tsk carobpulver eller raw cacao powder (finns att köpa i vanliga mataffärer, finns iaf på coop!)
Så kör man hasselnötterna till ett fint mjöl i matberedaren,
sen tillsätter man vatten, agavesirap eller honungen och carobpulver eller kakao pulver och kör i matberedaren igen.
Sen är det bara att forma till avlånga haselnötnougat bitar och förvara i kylskåpet!

För mig blev bitarna väldigt kladdiga, så jag tror att jag ska testa lägga in smeten
i kylen ca 1h, och sen forma dom. 
Tror de blir bäst, återkommer med de ;)
Goda och nyttiga! :D

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback