*Mimmi, läs inte!*

Ska ju på knytmiddag hos Mimmi ikväll,
och jag har bestämt mig för att göra efterätten!
Först tänkte jag göra raw food, choclate chip, men kunde inte,
så ska göra dom till adventsfikat nästa söndag ist, så får ni se dom då :)

Iaf, så blir det hemlagad hallonglass med marräng och tryffelbollar
rullade i polka, riven choklad, florsocker, nötter, pärlsocker och lite annat kul
jag hittar man kan rulla dom i :)

Iaf, receptet på glassen till 4 pers.:
Glass
250 g hallon, frysta
2 dl crème fraiche
1 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
2 st äggulor

Maräng
4 st äggvitor
1 dl socker

Till garnering
Mynta eller citronmeliss
Florsocker

Så glassen mixar ni allting till en "glassig smet"
Jag tog dock inga äggulor för att i receptet står det att man ska mixa bär, créme fraiche och socker,
men inget om äggulorna, så jag rog inte med dom, men antar att man gör som man vill där.
Så fördela dom i glas eller nån bra form och in i frysen.

sätt på ungen på grillvärme 250-275 grader och vispa äggvitorna och sockret lite i taget,
Toppa med marrängsmeten på den frysta glassen och in i ungen med öppen lucka
i några minuter så marrängen får lite färg
Garnera med mynta, citronmeliss eller florsocker.

(berättar imorrn hur den smakade ;))






Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback