bildbloggning: Fredag, bakning!

Får bli bildbloggning ifrån tårtbakningen i fredags och
chokladfestivalen från i lördags!


Ingredienserna till philadelphia tårtan.
3 dl vispgrädde
2 tsk vaniljsocker
3 äggulor
2 dl strösocker
½ dl florsocker
125 g philadelphiaost
3 äggvitor
1 tsk strösocker
2 dubbeldaim
10 degestivekex
50 g smält smör
1 l jordgubbar (eller andra bär)



Först krossar man digestivekexen och blandar det med 50g smält smör,
tryck ut till en botten i formen.



I bunke 1 blandar du vispgrädde och vaniljsocker, Wille tyckte jag gav honom ett dåligt jobb, han ville ha något mer avancerat, så då gav jag honom elvispen istället, hehe.

Vispa i bunke 2 äggulor och strösocker pösigt. Tillsätt florsockret och rör ytterligare. Blanda tillsist i philadelphiaosten.(har ingen bild på de)



Vispa i bunke 3 äggvitorna och strösockret till hårt skum.
(dålig bild, hehe)

Efter det så rör du samman bunke 1 och bunke 3 i bunke 2

Sen hacka daimen och blanda i det i smeten, jag glömde köpa daim när jag gjorde tårtan,
men la in den i frysen och sen hackade jag daimen och stödde över tårtan, går lika bra de!

Tårtan ska stå i frysen i minst 8h, min stod i ca 2dagar, och blev jätte jätte god!
Jag dekorerade med banan också, men går att ha jordgubbar och andra diverse frukter :)!
Lätt och super super gott!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback