Blåbärs glass på Sussis vis!

Inte den nyttigaste jag gjort i mina dar, men vad gör de en såhär fin fredag? :) 

Mamma fyller år idag, så passade på att prova på mitt nya glassrecept som jag
klurat på ett tag nu. 
Enkelt och gott, bättre än köpt glass var tanken med de, och så blev de också! 

Ingredients: 
1/2pkt kesella vanilj
1/2pkt kesella naturell lätt 
2dl grädde 
2st äggulor
acaciahonung (ca. 1/2dl men smaka av!) 
blåbär (i massor!! Blåbär är gott!) 

Såhär gör du: 
Vispa grädden så den blir fast. 
vispa sedan ihop äggulor och honung pösigt och häll i bland grädden, 
vispa ihop grädde och äggblandning med kesella! 
Häll i blåbären sista av allt, försök mosa dem lite med vispen så de blir en fin lila färg :) 
Mosa dock inte alla, gott med lite blåbärs bitar i också, hihi. 
 
Ställ in i frysen och rör om var 15/20 minut! 
 
 
Min var dock i frysen liiite för länge så den blev lite isig/hård, så det räcker med några timmar, typ 3h! 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback