Pizza!

Ja, pizza finns i måånga former, man kan göra mackpizza, vanlig pizza, fullkornspizza,
mandelpizza och ja, massa olika former!

Bara för att jag börjat med glutenfritt nu igen, eftersom jag känner mig så sjukt trött hela tiden, 
så valde jag inte bort pizzan, för jag hade faktiskt ett recept på en naturligt glutefri pizzabotten!
Jag gillar denhär sortens pizza, man blir inte lika "dunder"mätt och den känns fräschare med endast
några få ingredienser!
 
Ingredienser:
200g mandel (eller färdigt mandelmjöl)
2tsk fiberhusk
1/2tsk salt
1/2tsk bakpulver
1/2dl vatten
1ägg
(1/2dl boveteflingor + 1mskchiafrön hade jag också i, har ni de hemma, så prova de!)
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 225grader.
Mixa mandlarna i en matberedare (har du ingen matberedare rekommenderar jag
att du köper färdigt mandelmjöl, de va rätt svårt att mixa med stavmixer..)
Blanda mandelmjöl, fiberhusk, salt och bakpulver (bovetemjöl+chiafrön) i en bunke.
Tillsätt sedan ett uppvispat ägg och vatten och rör detta till en jämn smet. 
Låt degen svälla i ca. 5min.
Förberedd fyllningarna under denhär tiden, jag hade:
Tomatsås, tomatpuré, banan, ananas, tomater, rödlök, ost och skinka!
Baka sedan ut degen till 4st minipizzor och lägg på en plåt med bakplåtspapper,
 
Grädda i mitten av ugnen i ca 10min.
 
 
 
Haha, gott var de iallafall!
Men de är klart, de smakar ju inte som vanlig pizza förstås, men det är alltid kul att variera sig,
och att ha ett glutenfritt recpet på pizza, som är naturligt glutenfritt, de är alltid bra :)
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback