Broccolibiffar!

Fetaostfyllda broccolibiffar med spenat å kikärter

Från eget huvud rörde jag ner lite olika ingredienser och fick till riktigt goda biffar igår :) 
Här har ni receptet:
1 1/2 förpackning kikärtor (färdigkokta a´ 285g)
4st potatisar, jag tog färskpotatis.
fryst spenat (hackad spenat, ligger som i små rullar)
färsk broccoli
fetaost
1ägg
kryddor: Timjan, basilika, svartpeppar, örtsalt.
 
Lägg fram 4st "rullar" spenat så de tinar någorlunda.
Koka potatisen.
 
Hacka broccolin och blanda de med de sköljda kikärtorna i en bunke,
mixa med en stavmixer eller annan mixer, ha i ägget.
Blanda i fetaosten i smeten och ha ner spenaten.
När potatisen är färdigkokt så mosa ner den i blandningen.
Krydda med de kryddor du tror passar, eller så tar du  de kryddor jag tog, blev gott! :)

Forma smeten till biffar o lägg på en tallrik, värm upp en stekpanna å ha i olivolja och smör,
lägg i några biffar i taget å stek!
Biffarna kan vara svåra att få att hålla ihop, blir nog bättre om man har lite potatismjöl i,
de hade jag inte här, så har ni de kan ni ha i en skvätt :)
 
Men gott, enkelt och nyttigt blev det, ät med en god sallad till, yummi!
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback