Cykel på köpet

Är ju fortfarande inne i mitt vägra-bil tänkande, dels för att Willes skrotbil är
i princip okörbar och för jag som bott på landet i alla mina år har vart beroende av buss
eller skjuts av föräldrar in till stan och allt sånt, och nu när jag bor 4km ifrån ICAmaxi,
7min ifrån stan (med cykel alltså) och har relativt nära till allt så tar jag cykeln alla gånger jag kan!

Men jag kan ge er ett tips.. ska ni storhandla på cykel, se till att ha två korgar!
Och gärna en väska också!
Det missade jag sist, och en väg som egentligen tar 10min tog typ 100år istället.
Plus att de blåste.
Så idag var jag fullt utrustad och jodå, trots min förkylning och trötta ben så klarade jag
mig hem med alla varorna!
Känner mig dock rätt mörbultad nu, och trött. Snacka om att jag storhandlade!
Blev svindyrt men man får prioritera, hellre bra mat än massa kläder.
Iallafall nu när ekonomin tryter efter flytten och alla möbler som inhandlats och alla resor
som kostat.
Men jaja, de blir bara bättre nu :)

Äntligen hittat en matbutik som har massa Reneé Voltaire grejer! Lyyyyyycka :D
 
Nu blir det iallafall matlagning, men först mat!
Blodpudding med rivet äpple/keso och rivna morötter, sen börjar kalaset i köket,
jag, mitt fina förkläde och köket ska ha big paartyyy!
 
PUSS
Jotack, jag såg ut som en luffare som skulle panta massa burkar,
nivet sånna man ser i stan. med långt svart skägg, söndrig jacka å slitna byxor.
Dock hade jag en hel jacka och svarta byxor. skägg har jag inteheller. Men kunde ha sett ut så.
Nu babblar jag bara. Tjing

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är så roligt att läsa din blogg.
En sån livsglädje.....

Svar: haha pappa <3
Sussi

2012-09-07 @ 18:03:12

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback