Recepeptet förstås!

Dum jag är, glömmer ju lägga ut receptet till barern som jag lova :p

500g Reneé voltaire Granola (finns att köpa i affären, en blanding av rostade nötter och frukt)
1dl gojiberries
6goda dadlar (för er som nite gillar dadlar, lovar att dom inte smakar mycket, man kan faktiskt ha russin, katrinplommon eller annat ifall man absolut inte vill ha de)
4 vispade ägg.

Vispa äggen i en bunke och häll i resten av ingredienserna i en annan bunke,
häll sedan över dom vispade äggen över blandningen och blanda lite,
jag blandade med en elvisp, gick jätte bra.
Sen häller du ut "smeten" i en ungsform med bakplåtspapper och breder ut de,
ca 1.5cm tjock gjorde jag den, ställ in i ungen på 175grader i 15min.

Skär i bitar när kakan svalnat.

Vill man ha dom sötare så kan man ringla över lite sirap, men de är en smaksak :)
Och som alltid, så kan man mixtra med ingredienserna bäst man vill, ha i blåbär/hallon, äpplen, kanel you name it!
Finns inget som sätter stopp om man säger så :)

Njuuuuuuuuuuut :)

Där har ni, ett extremt nyttigt alternativ till mellanmål!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback