Tomatsoppa!

För att komma bort från pluggandet lite så gjorde jag en god tomatsoppa,
i den hade jag:
  • en burk krossade tomater
  • 2 klyftor vitlök
  • 1gul lök
  • ca.300g småpotatis (ska egentligen vara sötpotatis med tror demhär va godare)
  • lite tomatpuré
  • en burk kokosmjölk
  • ½dl röda linser
  • 3dl vatten
  • grönsaksbuljong (ca 2tärningar)
  • ½tsk salt.
Hacka lök och vitlök fint och skär potatisarna i småbitar.
Fräs vitlöken och löken så den blir mjuk.
tillsätt resten av ingredienserna och låt koka i 15min.

Mixa sedan soppan och ha i lite olika kryddor.
Jag hade i lite vitpeppar, timjan, paprika och chili.
Min vart supergod :)

Väldigt nöjd! 
Smal tomatsoppa med linser och sötpotatis
(ja jag vet supertråkig bild, men jag hade inte kameran i närheten)
Har iaf kommit lite längre på talet, men fortfarande inte tillräckligt långt. 
To be continued.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback