AXA Great- ett dyrt sätt att äta billig gröt på..

15spänn för en burk gröt, var kanske lite att ta i..
Men iallafall, vill man ha ett mellis i farten eller frukost på bussen
så passar det rätt bra! (Dock bör man komplettera med något mer om
man äter det till frukost då det inte innehåller särskilt mycket)

Smaken jag tog var Red berries, varför det är ett granatäpple på bilden har
jag ingen aning om, för det varken smakade eller innehöll granatäpple?
Hmm..
Jag hällde iallafall i lite hett vatten innan jag gick iväg till bussen imorse,
sen som den var så hann gröten bli ljummen, vet inte om den är godare att äta
direkt när den e klar, men utgår från smaken jag fick :)

Den luktade väldigt gott, typ gröt med massa jordgubbssylt,
fast den smakade inte riktigt likadant, den va absolut inte äklig, snarare tvärtom faktiskt,
ganska gott, men ingen WOW upplevelse kanske.. 

Jag åt den utan mjölk, bara som den var, det var lite kletigt, men ner gick de!
Jag skulle kunna tänka mig att köpa den någon mer gång när man är i farten,
lätt att ta med sig, väger ingenting och går snabbt om man har vattenkokare i närheten.
Ska nog prova blåbär nästa gång kanske.. :) 

Men som sagt, ett dyrt sätt att äta en billig gröt på..

Per portion:
Ca 180kcal
5.7g protein
31.5g kolhydrater
varav 6g är sockerarter
3.6g fett
- mättat: 0.75g
- enkelomättat: 1.25g
- fleromättat: 1.35g
fiber 3.8g 



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback