Mandelmuffins med äpple-och kanel!

Yes, äntligen!
Nu tänker jag lägga ut receptet på godaste och nyttigaste muffinsarna
du kan få tag på! :)
Ät dem till mellis, fikastunden, efter träning med kompletering som t.ex. banan
eller ja, när du vill!

för 6-8st (relativt stora) muffins behövs: 
300g mandlar
2dl äppelbitar (typ 2 äpplen som du skär i  bitar) 
1tsk kanel
1tsk kardemumma
1tsk bakpulver
1dl kokos(flingor)
1dl honung (jag tog en stor sked honung och lite agavesirap, funkar det med, blir rätt sött!) 
4st ägg


Ungen 200grader i ca 25min
Gör såhär:

Mixa mandlarna till ett fint mjöl i en matberedare.
Tillsätt äppelbitarna, kanel, kardemumma, bakpulver, kokos och honungen.
Mixa!
Vispa äggen poröst (tills dem blir nästan vita, ägg"smeten" ska bli flufffig) 
och blanda ner äggen i mandelblandningen. 
Fyll muffinsformarna till ungefär hälften,
toppa lite fint med dem resterande äppelbitarna (ju mer äppelbitar desto godare ;)) 
och mandelspån.
grädda i 25min! 

NJUT!

Dem ser ut ungefär såhär när dem är klara,
tyvärr tog jag ingen bild :/

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback