Musli!

Som sagt, kan man inte träna så kan man ju alltid baka!
Gjorde musli idag, fick lite inspiration från blogg.se hemsida, hehe.
Den blev god, dock gillar inte jag dendär "rost" smaken så jätte mycket,
så jag hade nog i dem liiiite för länge än vad man egentligen skulle ha.
Men jag hade i:

6dl havregryn (varav 2dl var fiberhavregryn)
1/2dl linfrön
några matkskedar pumpakärnor och solroskärnor
1dl vatten
sirap, jag använde mig av agavesirap och lite vanlig sirap
russin (som jag upptäckte blev superstora bollar när dem blev varma :o Men, de va gott, haha;) )
lite kokosflingor
1dl grovt hackade hasselnötter
1dl hackade mandlar
flytande honung
1/2tsk salt, akta er för att ta för mycket!
Massssaaaa kanel :D

Blanda allt, in i ugnen på 175-200 grader i ca a 25-30min
rör om under tiden.
låt sedan svalna på plåten och ha i valfria torkade frukter/bär eller dinkelpuffar osv.
mixa ihop lite allt möjligt som är gott!
Förvara i en burk.

Man kan tydligen blanda med 1dl äppeljuice också ist för vatten, try it! 




Vardagslyx; Blanda i lite äppelmos i filen/yoghurten, gooooott :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback