hejhopp

Idag blev det gym efter skolan, tänkte köra spinning, men pga. att vi hade skolfoto
så hann jag inte de :/
Lite tråkigt, men ja.
Så jag körde verkligen allt möjligt idag, ben, mage, rygg, axlar, bic./tric.
Inget shemalagt här inte..
Borde lägga upp nått slags shema, men de kommer.

Sen hem och de blev en riktigt god tomatsoppa till middag!
Den gjordes på detta vis:
-1gullök, hackad
-1vitlök finhackad
-1tsk torkade örter (jag hade ner lite allt möjligt örtsalt, oregano, cayenepeppar, rosmarin, vitpeppar o svartpeppar)
-2burkar (400g) krossade tomater
-2msk tomatpure
-grönsaksbuljong (fond du chef vegetable)
-11/2dl vatten
Först fräser du löken mjukt i en kastrull.
Ha i tomater, örter, buljong och vatten å låt koka i ca 10-15min. 
Mixa soppan slät.
Serveras med turkisk yoghurt och keso, voila!
En god och enkelt lagad middag. 

Dessutom, när du kokar tomaterna frigörs ännu mer lykopen (en slags antioxidant). 




Bild härifrån

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback