Pirr i magen!!

Åh tänk om, tänk om, tänk om!!
Imorrn blir det:
FM- Spinning 
EM- styrka medel 

Har fått med mig min kära vän Tess in i träningensvärld (åtminstonde en del av den;))
Och nu är det dags för henne att prova på lite nytt :)
Så börjar med ett styrka medel pass, och för hennes skull följer jag med!
Därför blir det 2 pass imorrn, ska bli riktigt kul! 
Va ett tag sen jag körde 2 pass på en dag, har ju inte tiden direkt ;p
Men nu så! 
tid och motivation= bra träningspass!

Och imorrn förnyar jag lite i mitt liv, ska nämligen lägga till lite proteiner i livet.
Äh så kanske man inte kan säga, men jag ska lägga till lite extra proteiner :)
Blir super protein complex från nutritech, har läst om dem flesta proteinpulver och
tänk, funderat, läst på lite mer och kommit fram till att detta passar mig rätt bra :)
Utan bismak också, inte illa, haha.

Anledningen till varför jag inte har köpt det tidigare är så lätt som att jag har inte behövt.
Jag har faktiskt ätit så pass bra att jag inte behövt det, regelbundenhet, variation i maten och
dessutom ätit bra med proteinkällor. 

Varför behöver jag det nu då? 
Efter mitt lunchpass (som jag brukar köra på måndagar speciellt) så blir det världens hopp
mellan FM. mellis och lunch, alldeles för lång tid för att det ska vara bra för mig
och min träning eftersom muskelnedbrytningen är så pass hög efter träningen att om
man inte äter något, är träningen bortkastad. Typ.
Så jag behöver alltså ett komplement till bananen efter träningen :) 

Sen är det en massa mer saker som spelar in,
t.ex. som jag sa tidigare, jag behöver ett komplement till bananen efter träningen,
jag vill kunna träna mer, intensivare och bli starkare!
Kanske inget jag kommer dricka exakt varje dag, eftersom jag inte alltid behöver det,
men dem gånger jag vet att jag behöver lite extra är det lätt att ta med i väskan.
Sen är jag ju helt nybörjare i proteinträsket, kan jag verkligen erkänna. 

Jag har läst en heldel om just protein, men det verkar inte vilja fastna, så det är faktiskt
de näringsämne jag kan minst om, trots att jag faktiskt läst mest om det.
Men det är verkligen ett TRÄSK! 

Jaja, nog om det!
Det känns bra iallafall, fått en heldel vägledning av min syster , hon har hjälp mig att hitta rätt på
vägen och kan en heldel om detta! :) 



Inlägget handlar ju egentligen inget om hästar,
men det var det inlägget började med, tänk om!
Om jag får sitta på hästryggen igen, kanske, kanske, snart? 
Bilden innebär många blandade känslor för mig,
trots att det var en mörk tid, fanns det mycket som lös upp vardagen,
och det har hjälpt mig långt på vägen! 
Jag har haft en väldigt fin vän.


Vart jag mig i världen vänder, står jag här med tomma händer, längtar efter något som kan rädda mig

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback