Raw food gröt!

WOW säger jag bara, bland dem godaste gröterna jag provat!
Mums! 

Konsistensen blir likadan som gröt med linfrön i, ser ut som gröt (ungefär)
smakar: Gooooooottt!!! 

You will need: 
- 1liten banan
- 1äpple
- 1/2dl naturella cashewnötter
-1/2dl hasselnötter
(-jag hade i 2st fikon, blev gott, det går bra med dadlar eller annat också :))
-1/2msk krossade linfrön (eller: psyliumfrön) 
- 1/2msk solrosfrön
- 1tsk kokosolja. 

Gör såhär: 
Riv äpplet grovt.
Mixa alla ingredienser och ha i lite av det rivna äpplet,
resten ska du ha som topping. 
Mixa det grovt, tills det blir en bra konsistens, lägg gröten i en djup skål och
servera med en mjölk du gillar (jag använder havremjölk) 
Toppa med kokosflingor, kanel och det rivna äpplet som blev över. 

Njut! 

(Detta recept går att variera i mängder! Du kan använda ett päron istället för äpplet,
ha i blåbär, andra nötter eller något annat du gillar!
Använd fantasin! :) ) 


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback