Olivolja!

Okej, som ni säkert vet, så är olivolja jätte bra!
både för hår och naglar.
Så, de jag tänkte tipsa om, är att ha olivolja som hårinpackning!
Speciellt för torrt och risigt hår är de bra, men passar till alla hårtyper,
såhär gör du:
häll upp olivolja i ett dl mått, de är så lätt att man tar för mycket,
så jag brukar göra så istället för att bara hälla.
Sen häller man försiktigt över hårbottnen med oljan, och
smörjer försiktigt in de, gnugga inte!
Fördela oljan i hela håret, och vira in de i plastfolie, handduk,
eller liknande, jag brukar köra på plastfolie och en tofs,
blir så himla fettigt om ma har de utsläppt och de rinner.
Ha i olivoljan i 30min-1h ungefär, för att sedan duscha av det.
Man bör shamponera kanske 2 ggr istället för 1 eftersom det
kan vara ganska svårt att få ut oljan.
Så shamponera 2 ggr och sen balsam,
håret kan kännas torrt och lite slitet när man tvättar med shampo,
men så fort de torkat så är de mycket finare än innan!
mitt hår fick en ny lyster och de kändes starkare!
Om man vill, så kan man också blanda i ett ägg, då är
de väldigt noga att tvätta ur håret, eftersom de är nog inte så mysigt
att ha äggrester i håret haha :p
Det funkar jätte bra för mig, har dock hört om vissa som säger att
de inte ger någon skillnad, men på mig funkar det,
och jag tycker att de är värt att testa!
:)


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback