Visste ni..?

Att vi tjejer ser oss som 25% större än vad vi egentligen är?
Och att 92% av alla tjejer i storbrittanien är missnöjda med deras kroppar?

Det är hemskt!
25% är en fjärdedel, en fjärdedel är mycket.
Jag säger inte att alla gör det, men, kan nog tänka mig att dom
fleta faktiskt gör det, tråkigt nog.
att idealen för hur vi ska se ut, är så långt
ifrån våran verklighet, vi kan helt enkelt inte se ut så.
Tänk, att 20% av alla tjejer som får anorexia dör. 
Ska man behöva dö för att nå idealen?
Hm, nej trodde väll inte de heller.

Visst, det är bra att vara i form och vältränad,
men, låt de inte gå för långt!  
Att en tjej ska vara pinnsmal(anorexia) och
stora bröst (silicon) är ett helt sjukt ideal som jag 
verkligen inte fattar. Personligen, så tycker jag varken att
detär snyggt eller hälsosamt! 
att en tjej har former, de vet alla, och de är så de ska vara. 
För, vem vill vara så smal att man inte har nått kvar?
ingen? nej, tänkte väll de.

Hehe, kände bara för att skriva av mig lite om de,
men som sagt, de är sjuka ideal, som jag verkligen
hoppas försvinner snart.
men just detta att ALLA ska se ut på ett visst sätt tycker jag e absurt.
Att den ene sen tänder på extremt smala och den andre på kraftiga är ju fullt förståeligt

Så, nu har jag fått skriva av mig lite haha,
hoppas ni förstod vad jag mena och inte missförstod nått, alla är vackra! :)

/ Sussssi

Kommentarer
Postat av: Visan

Det är sjuka ideal verkligen... Det är näst in till omöjligt för en tjej att ha stora naturliga bröst och samtidigt jättesmal som idealen säger att man ska vara. Nej att må bra innerst inne är viktigast verkligen, ingen tänder på någon smal utan ansikte eller känslor.

2010-02-26 @ 08:24:42
URL: http://visansgoda.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback