nu måste jag bara få..

.. berätta om min dag!
Otursdag, som jag kallar det.
En trött Sussi tar bussen ifrån länna till uppsala, ca 30 min.
allt går bra, noterar att jag glömt en del saker, som näsdukar t.ex.
menmen.
Bussen är tidig, så jag går in på station och väntar.
Efter ett tag ser jag 3st poliser komma in och ställa sig bakom mig:
Tjejpolisen: Hur ska vi göra?
polis1: vi tar honom hårt och trycker ner honom på marken bara, hårt och skonigslöst som jag uppfatta de.
polis2: okej,  nu!
POLIS POLIS POLIS skrek dom över hela stationen springer fram till
en man som sitter och fikar på pressbyrån, tar typ nacksving på honom och välter
stolar omkring sig, trycker ner mannen på golvet och sätter handbojor på honom.
Mannen hade ett ansiktsuttryck som "åhnej.. fan.." men ändå visade 0 känslor,
de lät som att det handlade om ett mord, men jag kan vara helt ute och cyklar,
jag vet inte.
Iaf, så var det faktiskt.. häftigt! asså, det var väldigt, sorgligt på nått sätt.
En man i 50års åldern lixom. nej fy.
Iaf, lite halvt berörd sådär ringer jag jossi och berättar om min upplevelse.
väntar in 804 som kommer efter ett tag. allt går fortfarande som de ska.
bussresan var lång. Ca 1h och 50 min, men det blev plugg och sömn.

Jag kommer in till V-ås centralen med en mage som skriker efter mat,
+ ont i magen snorig och nästan HELtäppt. kunde inte snyta mig eftersom
jag inte hade något papper och stadsbussen går inte förrän om 20 min
så jag går och köper en biljett och sätter mig inne på station och väntar.
jag går ut när det är 10 min kvar innan bussen ska gå, bara för ifall att.
när klockan blivit 10 över och bussen skulle gå, inser jag att jag står på fel hållplats.

Springer snabbt över till andra och istället för att ha missat den, så kommer den inte.
överhuvudtaget.
så det fick bli 30 min till väntan på nästa buss.
Det var kallt och väldigt mycket blåst, men efter 30 min
så kommer min buss som den ska, bara det att jag har tappat bort min bussbiljett....
Så i panik fick jag slösa pengar på mobilen och få smsbiljett.
de va lite jobbigt iom att jag måste försöka spara pengarna på mobilen.
Iaf, så märker jag att bussen kör en lite annorlunda väg, men jag tänkte att den kanske
bara tar en omväg.
men helt plötsligt är vi tillbaka på stationen igen!
Så jag frågar busschauffören, och då sitter jag på fel buss också..
Så jag byter buss och denhär gången var det rätt!
Wille möter upp mig vid bussen och jag får klaga lite över min händelserika(?) dag.
haha!
Oj, blev ett långt inlägg nu, men jaja enjoy!

Puss och ha en jättebra lördag! ;D

Kommentarer
Postat av: Visan

SHIT! va häftigt att få vara med om det där med poliserna men väldigt otur med bussen, haha fast det va ganska roligt att läsa om det om jag ska vara ärlig ;)

Ha en bra dag siz! PUSS!!

2010-05-10 @ 07:54:16
URL: http://visansgoda.blogg.se/
Postat av: alice

v änta var det inte då jag träffade dig på centralen när jag hade bråttom till tåget? haha det var skitmånga poliser och jag förstod att det var något på gång.. Shit att jag missade det.

2010-05-17 @ 21:15:21
URL: http://lovelya.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback