tankar..

Något jag vet att jag trivs med, något som jag vet är jag,
någonstan där jag vet att jag hör hemma.
Något jag vet att jag kan, och jag är bra på.
Jag längtar till sommaren, då jag får ställa mig på trickskidorna,
trixa, hoppa över svallvågorna, ramla, lära mig nya trix och bara köra,
jag längtar.
åh.. jag längtar..

Jag vet verkligen att det är jag, det är något jag kan!
Jag behöver inte vara rädd för att göra fel, eller vara rädd för att andra ska komma
och tycka att jag är dålig.
För jag vet vad jag gör, jag vet att jag kan det, och inte minst av allt, jag känner mig säker.

Bilderna blir inte dom finaste, och jag tycker inte om att se bilder efteråt för mans ser konstigt ut,
står konstigt, men det bästa är att jag vet att det ser inte ut som det gör på bild.
Så visst, det ser fult ut på bild, men känslan av att för en gångs skull
veta vad man håller på med, veta vad man ska göra, veta vad man vill uppnå,
den känslan är underbar, och att lyckas med ett nytt trix, den känslan går inte att jämföra.

Det är en grej jag är besviken på..
Det är att förr förra året när vi var ute och körde med nya slalomskidan vi köpt,
så ramlade jag, och fick en spricka i revbenet (tror vi) och jag kunde inte fortsätta åka,
självklart blev jag rädd.
Och den rädslan ökade.
Iår åkte jag 2-3 ggr på slalomskidan, och jag körde inte ens kändes det som, jag skakade om benen
och vågade inte köra fullt ut.

När vi köpte skidan kunde jag starta från en skida och bara köra,
nu kan jag inte ens de. Knappt iaf.
I sommar ska det bli ändringar, jag vet vilken kick jag får av att klara av någonting,
jag vet hur underbart det är,
jag vet hur kul det är,
jag vet hur bra jag mår när jag väl är där uppe,
jag vet att jag kan.
Men varför kan jag inte bara köra?
Det är en fråga jag ofta ställer mig, varför kan jag inte bara köra och skita i att jag är rädd?

Men åter till det jag startade inlägget med, 
Jag vet vad jag tränar inför, jag vet vart jag snart kommer va!
I vattnet, uppe på skidorna, och glömma bort allt annat
och jag längtar...

Vet inte riktigt vart jag ville komma med inlägget, men kändes bra att få skriva av sig.
Ha en bra onsdag, nu ska jag dricka mitt te och städa :)
Puss


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback