Home!

Hemma igen, efter ett långt kvällspass.
Men de gick bra :)

Till lunch blev det något nytt som jag aldrig provat förut,
hade helt slut på fantasi imorse när jag skulle fixa middagen till ikväll och hade
inte den blekaste om vad jag skulle äta,
så kom jag på att jag läst ett recept på pannkakor utan mjöl!
Och tänka sig att receptet var så simpelt som:

  • 4st ägg
  • 2msk cremefresh
  • lite salt

vispa det och sedan stek i en klick smör, receptet är till 6st pannkakor,
jag tog 3ägg och 1 och 1/2 msk cremefresh, och det blev precis 3pannkakor,
jättegott med olika bär, keso, philadelphia ost eller bara ost och skinka.
Självklart kan man ju ha sylt och grädde till också! ;)

Det är bara att mixtra med receptet som vanligt, nästa gång tänkte jag tillexempel ha i
kanel, äpplen och så, ha lite fantasi!


Nu till något jag fått höra från många och de är att alla hjärtans dag är fjant och blablabla,
och jag kan hålla med till viss del,
men fortfarande så är det en dag att visa uppskattning.
Man behöver absolut inte köpa massa presenter eller få choklad för att det ska betyda något,
utan jag ser det som en dag att visa lite extra och det är inte alla som är
impulsiva och visar kärlek bara sådär, så de kan faktiskt vara bra med en "kärleks-dag" eller vad
man nu ska kalla det för dom som har "svårt" att annars visa känslor.
Bara lite tankar som dök upp i skallen, haha :)

Nu ska jag nog ta och gå å lägga mig.
Börjar kl 8.00 imorn, så måste få lite sömn ;)

PUSS


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback