mmmmh fredags frallor <3

Hihi blir god frukost idag, hade tänkt äta havregrynsgröt med min sesammjölk som jag
gjorde igår.
Sesammjölk är ett bra alternativ för veganer, eftersom sesam innehåller mycket kalcium osv.


Sesammjölk:
1dl sesamfrön (helst oskalade) som an lägger i blöt över natten låt självklart vattnet rinna av innan du mixar fröna!
honung efter smak
ca 1tsk vaniljpulver
6-8dl vatten

Mixa 1dl blötlagda sesamfrön med 1dl vatten i ca 1min, sen lägger du i resten av ingredienserna
och mixar. 
Sila mjölken och häll upp i en kanna :)
Helt okej god från min sida, lite söt men ja :)
Nu måset jag fixa mig, har NP idag, bäst att man kommer i tid ;)
Puss
Bilden är tagen härifrån

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback