enkel och god Tomatsoppa!

Blev tomatsoppa efter en SUPER springtur!
Det enda som stoppade mig var mina blåsor som gjorde sig påminda
under foten, aj aj aj. 
Får inte glömma att plåstra om det nästa gång jag ska ut, haha.

Jaja, rundan var helt underbar! Va ett tag sen de gick såhär bra faktiskt,
det kändes super, flög fram! :) 
Sånnahär springturer ÄLSKAR jag!
:D

Så efter en superspringtur ställde jag mig och lagade en snabb och god soppa,
nämligen tomatsoppa!
recepeptet för 2-3pers: 
  • 1gul lök
  • 1vitlöksklyfta
  • lite tomatpuré
  • 1burk krossade tomater
  • 1msk maizena
  • örtsalt
  • vitpeppar
  • Om det är pulver: 1msk grönsaksbuljong med 5dl vatten
  • om det är flytande: 0.5L grönsaksbuljong
som ni ser så har jag inte tagit något mått på kryddorna, de är för att jag tar allt från eget huvud
och har i efter magkänsla, så kör på de ni med!
Först hackar du vitlök och gullök, jag stekte det i kokosfett, vart en sjukt god smak utav de!
Rekomenderas verkligen(!) annars kan man ta olivolja. 
sen hade jag i resten av ingredienserna och mixade, lät de puttra några minuter tills
jag tyckte de vart bra. 

MUMS!
Kokosfettet gav en mild kokossmak, riktigt gott! 
Så ät den med lite keso eller turkisk yoghurt så blir den ännu godare ;)

Ha en bra kväll! 
Puss

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback