Auberginelasange!

Egentligen heter det auberginegratäng, men jag tycker det låter bättre med lasange,
auberginen funkar trotsallt som lasange plattor!
Glutenfri, vegetarisk och yummi! 

2pers:
1aubergine (ev. 1 1/2, det står en i receptet, men jag kan tycka att det är liiite lite..)
salt
1/2dl olivolja
1/2sats Fredriks tomatsås (klicka för att komma till recept)
125g mozzarella
6-8blad färsk basilika (går lika bra med finhackad fryst, men fint med färsk :) ) 
1-2msk riven parmesan (eller annan ost du gillar/har hemma) 
Om ni vill(och har hemma) så ha i cornfärs, blir jättegott!

-Sätt ungen på 225grader
-Skär auberginen på längden i halvcentimeter tjocka skivor.
- salta dem lätt och låt ligga en stund så att lite av vätskan i dem dras ur.
- värm olivolja i en stekpanna och stek auberginen hastigt,
dem ska snarare bli friterade än stekta.
- Lägg skivorna på lite hushållspapper så en del av oljan sugs upp.
- Häll ett lager tomatsås i botten på en ungsfast form
- varva aubergineskivor med mozzarella, tomatsås (och cornfärsen)
- Toppa med lite riven ost ovanpå och grädda i ca. 15min!

Tänk lasange när ni gör denna "gratäng", 
Sist gjorde jag utan cornfärs, det var gott, men med cornfärsen blev det ännu godare!! :) 
Den blir ganska såsig, men inget fel med det, bara gott!
Nästa gång ska jag prova ha i lite broccoli och spenat, får se hur det blir :)!

Ha en bra kväll!
Puss 

Inte så smaskig bild kanske, men haha;)

Kommentarer
Postat av: Tomas

2011-11-29 @ 23:03:41
URL: http://ssuslin.blogg.se/
Postat av: Tomas

Den var spergod kan jag intyga....

2011-11-29 @ 23:04:36
URL: http://ssuslin.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback