Hälso-pannkakor!

Bjöd en fin vän på lunch och det blev hälso-pannkisar!
Och uppskattade blev dem ;) 

Dem blir matigare än vanliga, och godare!!
Bjöd även pojkvännen på dessa, han blev väldigt nöjd :) 

För 4pers: 
  • 4ägg
  • 6dl mjölk (jag tog havremjölk)
  • 1dl rågmjöl
  • 1/2dl havregryn
  • 1 1/2dl vetemjöl (fullkorns vetemjöl om ni har hemma)
  • lite kokosflingor
  • kanel
  • 1nypa äkta vaniljpulver
  • 1/2tsk salt
Blanda äggen och mjölken, vispa. 
ha ner mjölet och havren i smeten och vispa ordentligt! 
häll i kokosflingor, kanel och vaniljpulver. 
Vispa :)
Låt svälla i åtminstonde 10min i kylskåpet (går självklart att göra pannkisarna utan att låta dem svälla,
men jag brukar låta smeten stå i iallafall 10min)
Stek sedan på lite mer än medelvärme tills dem får en gyllene färg,
NJUT!!

Serveringstips:
  • skivad banan
  • rivet äpple
  • kanel
  • äppelmos
  • keso
  • kesella
  • kokosflingor
  • avokado
  • kiwi
  • hallon/blåbär/jordgubbar
Kan varieras i MÄNGDER! 
Jag brukar alltid lägga fram massvis av olika frukter, keso, bär och annat som
jag kan tänka mig är gott att ha på pannkakor :) 

Jag tycker aboslut att det är värt att prova, dem blir faktiskt godare än vanliga pannkakor!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback