Kokossocker!

För ett tag sen hittade jag något som kallades för kokossocker,
ganska nyligen t.om.

Har ju hört om det tidigare, men aldrig riktigt tänkt på det.
Men eftersom jag ska baka en tårta nu i helgen så tänkte jag
att varför inte prova? 

Så jag sprang förbi en ICA butik som jag vet har Renee Voltaire produkter,
och hittade kokossocker! 
Öppnade så fort jag köpt den, haha kunde inte hålla mig!
Och blev lite förvånad faktiskt.
Färgen var brun, kolabrun typ, och det var både korningt, sandigt och lite "klumpar"
som lätt gick sönder när man tog på dem.
Smaken var överraskande!
Trodde det skulle smaka väldigt söt kokos eller nått sånt, men till min förvåning
så smakade det kola! Lite bränd kola smakade det,
men gott var de! 
Så gott att jag inte kan hålla mig från att gå å ta lite då å då.. hehe.

Kokossockret från Renee är självklart ekologiskt, ett gott och nyttigt val!
Själva sockret kommer ifrån kokosblommans nektar.

Den kostar 69kr ifrån hennes hemsida men har för mig att den var liite dyrare i affären..

Men ska somsagt prova den i tårtan jag ska baka,
så återkommer väll med svar från de senare ;)


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback