Bovetegröt!

Numera när jag inte längre äter havre (pga. Glutenintolerans) så äter jag bovetegröt om mornarna, och det har funkat riktigt bra! Håller mig mätt och glad ända fram till melliset :-)

Såhär gör jag:
3/4dl bovete
1/4dl krossade linfrön
1.5dl vatten
En nypa salt
Ev en nypa äkta vaniljpulver

Gör såhär:
Gör iordning allt kvällen innan så gröten får svälla över natten, den blir mer lättsmält då samtidigt som du slipper göra de på morgonen.
Koka upp ochlåt de sedan puttra på svag värme, tar ca 3-4 min tills gröten är klar, glöm inte att röra om :-)

Servera med tinade Hallon och gärna hemlagad äppelmos, dekorera med pumpafrön, gott och nyttigt!
:)

Ha en bra dag!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback