Kesella Citrus!

Ännu en nykomling i kesella gänget :) 

Smakade idag för första gången, smaken är lite härligt syrlig och söt samtidigt.
Godare än kesella hallon om jag får säga det själv!

Nog den godaste faktiskt..
Gjorde en enkel "låtsas" cheesecake, där jag smulade lite digestivekex över
kesellan, yummiii!
De va riktigt gott, värt att prova!
lägg till lite blåbär också, då blir de ännu godare! 

Skulle absolut kunna tänka mig att ha den i en cheesecake fyllning, eller som smaksättning
i glass.
Eller, ja, varför inte i muffins? Kanske borde prova... 

Iallafall så är den god! Vare sig du använder den i bak eller äter den som den är så funkar den :) 

Nästa gång jag äter den är det nog dock i glassform, har inte riktigt än klurat ut ett bra recept
än, men har ett basrecept att utgå från iallafall:
4 port
2 äggulor
½ dl acaciahonung
1 ½ dl Arla Köket® vispgrädde
250 g Arla Köket Kesella® kvarg citrus
4 port
2 äggulor
½ dl acaciahonung
1 ½ dl Arla Köket® vispgrädde
250 g Arla Köket Kesella® kvarg citrus
Såhär gör du:
Vispa äggulor och honung pösigt. Vispa grädden till ett fast skum. Blanda äggsmet, vispgrädde och kvarg. Häll smeten i en form och frys minst 3 tim eller kör den i en glassmaskin.
Fryser du glassen, så glöm inte att röra om i glassen iallafall var 20e minut,
annars blir det is...

Sen får vi se hur jag mixtrar å donar med de receptet, haha :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback