Njut av livet.

Jag tränar för att må bra, känna mig fin, utvecklas, nå mina mål.
Jag vill inte pina mig igenom passen, bara för att jag måste träna, livet är för kort
för att ha massa måsten och dåliga träningspass, 
därför har jag haft ett uppehåll, som i min värld nu har varat väldigt länge.
I ca. 1månad har jag bara gått promenader, tagit några löpturer och något styrkepass
här å där.
Jag har struntat i allt vad näringslära heter, min kosthållning och rutiner!
Mitt spirulinapulver är äckligt, nässelpulvret står orört i skafferiet och hampafröna möglar
snart bort,
men vet ni vad, de gör inget.
Ibland så får man en dipp, den kan vara lång, den kan vara kort.
Det viktigaste är att kunna titta tillbaka å se vad som gick snett, vad var de som orsakade
allt dethär?
För egentligen så älskar ju jag min träning, mitt största intresse är träning, kost å hälsa,
men hur kommer de sig då att jag av alla människor goffar i mig tårta, godis, glass å allt
som har socker, transfetter och det mest näringsfattiga livsmedlena man kan få tag i?
Jag har tittat tillbaka och insett att ibland blir det lite för mycket,

ibland måste man ta ett steg tillbaka innan det går för långt, och att kunna göra de, att kunna
ta ett steg tillbaka och hejda sig sjäv i all stress och alla måsten, det är faktiskt inte det lättaste.
Nu råkade de väll gå lite långt för min del,
jag har totalt tappat lusten och just nu är jag en riktig soffpotatis!
Men, jag tänker vänta ut de, jag har ingen lust att skynda på min viloprocess och sen hamna i 
soffan och må lika dåligt igen, nu tänker jag ta de i lugnare takt, lyssna mer på min kropp 
och låta det ta sin tid, för DE FÅR GÖRA DE! Allt behöver inte alltid gå i 180 som jag alltid tror
att de måste göra för att de ska hända något.

Nä, så det är anledningen till varför det inte blivit så mycket uppdaterat här också,
men det kommer :)
Känner mig redan nu mer på tillbakavägen än jag gjort på länge, ett gott tecken iallafall!
 
Haha, nu blev det ett långt inlägg, skönt att få skriva av sig lite dock, för de är ju de bloggen är till för,
skriva av sig och dokumentera :)
Ha en bra kväll, puss!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Härligt skrivet!!
Tänk på att det är ditt liv. Det ska egentligen inte finnas perioder som är mindre bra osv bara för att du inte tränat eller inte druckit din spirulina. Det finns bara Sussis liv som är hennes alldeles egna liv och det ska alltid vara precis som du vill att det skall vara. Med gröna drycker eller inte. Allt för att må bra, med eller utan tårta, löpturer eller sköna kvällar i soffan :)
Det spelar ingen roll för så länge du mår bra är det bra! Precis som det ska vara alltså :)
<3 <3

2012-06-26 @ 17:26:42
URL: http://visansgoda.blogg.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback