Dagen i ära :)

Idag har jag:
- pratat på scen inför 450pers, nervöst!
- fått till ett GRYMT benpass på gymmet, körde även chins och klara fler än jag brukar
- Ätit ben&jerrys (fairly nuts om nån vill veta) på bryggan med en underbar vän, i solen dessutom.
- köpt ett par nya jeans (=glad sussi eftersom 2 av mina gamla har gått sönder)
- (snart) ätit massvis av goa våfflor!
- och pluggat!

Känns som en effektiv dag! 
Kan säga att min största rädsla har varit att prata inför folk, nä inte störtsa,
men den har varit otroligt jobbig och tärande många gånger..
Har dock blivit MYCKET bättre, och tycker tillochmed om att prata inför en grupp,
speciellt när jag får prata om precis det jag vill prata om (blir oftast träning&hälsa, oväntat?)
och kan något om,
och idag fick jag prata inför 450pers, snacka om nervöst!
Dock väldigt givande, att få prova prata inför en såhär stor grupp skulle jag aldrig tro
att jag kunde göra för några år sendan, nu tveka jag inte en sekund,
hallå, världens bästa tillfälle att öva!
För scenrädsla finns nog hos dem flesta, mer eller mindre, och att gå emot sin rädsla,
är den bästa träningen för att bli av med den!

Det jag pratade om var min utbildning, varför jag valt vård&omsorgs linjen, vad jag tycker om den,
och lite sånt angående utbildningen.
Det var alltså inget som jag behövde öva på innan, utan pratade bara om det jag
känner och om mina egna tankar.
Efteråt var jag lättad, och glad över att jag gjorde det och klara av det!
Så då stack jag till gymmet, fick till ett schysst benpass, dock ingen inspiration riktigt,
kom inte på vilka övningar jag skulle göra riktigt, fick en "block" i hjärnan, haha,
kom verkligen inte på några övningar!
Men körde iaf:
- frontböj
- marklyft
- bencurl
- chins (kör chins vid varje pass numera, ska ju fortfarande klara av mitt mål!)
- dips
Och lite andra övningar, men det blev iallafall
ett intensivt pass och ett rätt bra tryck, skönt!

Nu ska jag grädda våfflor! YUM 
PUSS
mmmmmmh :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback