Godaste kycklingen!

mmmmh, en enkel, god, lättlagad vardagsrätt, vad kan gå fel?

Till två personer:
2 kycklingfileér
2potatisar
3rödbetor
3morötter
- olivolja
- Timjan
- Basilika
- Franska örter
- Flingsalt
- Curry
- Chilipeppar

Sätt på ugnen på 250grader.
Ta fram kycklingfileérna ur frysen några timmar innan så de hinner tinas,
om du använder dig av frysta vill säga. Går ju självklart lika bra med färska (är säkert godare också)
 
Skala och skär morötter och rödbetor, jag skar morötterna först en gång på längden
och sen delade jag dem mitt itu. Rödbetorna skar jag bara i bitar.
Skär potatis i klyftor.
Lägg rotfrukterna på en bakduksklädd ungsplåt och häll över lite olivolja,
flingsalt, timjan, basilika och franska örter.
Ställ in i mitten av ugnen.
 
Krydda fileérna med salt, svartpeppar, curry och chili och stek dem sedan på hög värme
så de får en fin yta.
Lägg fileérna i en smörad värmetålig form.
Ställ in i ugnen längst ner under rotfrukterna i ca. 25min
 
Och under tiden som fileérna och rotfrukterna göttar till sig i ugnen kan du lugnt diska,
duscha, tömma sopor, ja, göra lite nytta helt enkelt och sen är det bara att servera!

 
Som jag njöt, godaste middagen på läääääänge!!
 
 (ledsen, ingen bild, min kamera funkar inte...)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback