Vuxenlivet.

Varit nere på stan till både nordea och länsförsäkringar,
glömt min plånbok på banken, köpt en stektermometer, eller försökte köpa, tills
jag upptäckte att min plånbok var borta och sprang tillbaka till banken där den
snälla killen med svart hår hade tagit väl hand om den, tack gud.
Eller, tack killen med svart hår, snarare. 
Så, gick tillbaka och köpte stektermometern och köpte hem en fläskytterfilé
som nu ligger och geggar med marinaden i kylskåpet.
Tänkte att jag va tvungen att prova stektermometern nu på direkten, så de fick bli
fläskytterfilé.

Tur som jag har idag (verkar det som) så hittade jag en hel påse med äpplen som någon
hade hängt utanför deras grind till huset med en lapp där de stod:
- Ta äpplen, gärna hela påsen! Varsågod.
Sagt och gjort, svarade med ett "tack :)" och nu sitter jag och funderar på vad jag ska
med en hel påse äpplen till, göra äppelpaj, äppelmuffins, äppeljuice eller..
får nog bli äppeljuice, kanske tärna lite äppelbitar och ha som fyllning i filén och
prova göra lite proteinmuffins med äppelsmak, 
jovars, nått hittar jag säkert på. 
 
Så, hur många vuxenpoäng? 10? 20?
Typ 100 skulle jag vilja säga! -20 kanske eftersom jag glömde plånboken på banken,
klantigt.
 
Ha en bra måndag alla! Jag ska försöka att inte göra alltför mycket på min enda lediga dag. 
PUSS

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jamen du är ju för härlig :)

2012-10-22 @ 17:43:49

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback