Kikärtsgryta/soppa

Ni vet min kärlek till grytor/soppor, därför ska ni få ett till recept av mig :) HIHI
Häromdagen var jag så grymt less på allt med mat att göra,
tänkte ta mig en tallrik fil till middag, men när jag öppnade kylskåpet, insåg jag att
vi dessvärre (eller dessbättre) inte hade någon fil.
Tur de, annars hade jag aldrig gjort denna goda gryta :)

-krossade tomater 1pkt
- kikärtor 1pkt
- purjolök
- några träd broccoli 
- 1 grov riven morot
- 1grovriven rödbeta
- kokosmjölk (typ 1/4dl)
- lite vatten om så önskas.
- kidneybönor (1/2 pkt)
 
Häll i tomater och kikärtor i en kastrull.
Hacka lite purjolök, broccoli och blanda i kastrullen.
Ha i resten av ingredienserna och låt koka upp.
 
Krydda med:
Örtsalt, timjan, basilika och franska örter, gärna lite chili också.
 
Alltså, hur lätt?
Servera med makrill, JA, de låter lite galet kanske, men lägg makrillen ovanpå
när du hällt upp grytan i en skål, de är gott!
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback