Mandelmuffins!

Här har ni receptet på mina mandelmuffins med äpple och kanel (klicka här)
Nu valde jag att göra om dem lite, förnya receptet lite granna :)

Ingredienser:
300g mandlar
1tsk bakpulver
1dl kokos
1/2dl Boveteflingor (eller havregryn)
4st ägg
1burk kesella hallon
kanel
Frysta blåbär
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 200grader.
Mixa mandlarna i en matberedare (eller köp färdigt mandelmjöl finns i hälsokost butiker
och på vissa matvarubutiker)
Blanda sedan ihop mandelmjöl, bakpulver, kokos, boveteflingor och kanel i en bunke.
Vispa äggen poröst (fluffigt) och blanda ner detta i smeten.
Blanda ner kesellan i smeten och rör om.
Ha i blåbären och rör om så att blåbären inte hamnar i en klump.
Fyll sedan muffinsformarna till hälften och ställ in dem i ugnen i ca. 25min!
Gottigottgott :)
 
(jag fuskar lite, dethär är en bild på mina äppelmuffins, men, föreställ er
demhär med lite blåbär i, så ser dem ut :))
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback